poniedziałek, 10 czerwca 2013

Error: "954 Service NVRAM Failure" w drukarce Lexmark C720

Kilka razy zdarzyło mi się natrafić na ten problem w mojej drukarce Lexmark C720 ("954 Service NVRAM Failure"). Za pierwszym razem bardzo się przestraszyłem, ale teraz wiem jak to rozwiązać.
Sposób 1:

Po kilku sekundach od uruchomienia drukarki wyskakuje ten błąd. Drukarki nie wyłączamy - niech pochodzi kilkadziesiąt sekund i zakończy swoje testy (pomimo wyświetlenia błędu, to ona się dalej testuje). Wyłączamy ją na kolejne 30 sekund a potem uruchamiamy. To postępowanie wczoraj bezproblemowo naprawiło ten komunikat.

Sposób 2:

  • Wyłączamy drukarkę
  • Wciskamy i trzymamy guziki: '>' + 'Select' + 'Go'
  • Włączamy drukarkę i trzymamy guziki do czasu wyświetlania komunikatu: "Clearing NVRAM" albo "Restoring Factory Defaults"
  • Puszczamy guziki
  • Powinno samo po chwili przejść do trybu "Ready"
  • Jeśli w ciągu 15 minut nie przejdzie do tego trybu to wyłączamy drukarkę i uruchamiamy ponownie - powinno działać
Sposób 3:
Jeśli powyższe sposoby nie pomogły, to może być problem z dodatkowymi opcjami wsadzonymi w płytę główną drukarki. Wtedy wyłączamy drukarkę z prądu, wyciągamy te opcje, uruchamiamy bez nich i ewentualnie później instalujemy te opcje na nowo.