sobota, 7 września 2013

Wymiana czujnika prędkości obrotowej Megane II

Czujnik prędkości obrotowej Megane II 1.4 16V
Dzisiaj podzielę się zdjęciami i informacjami na temat wymiany czujnika prędkości obrotowej i położenia wału przez niektórych błędnie nazywanych czujnikiem wału lub podobnie. Należy pamiętać, że jest rzeczywiście czujnik zmiany fazy rozrządu czy czujnik wału, ale w moim samochodzie (Megane II 1.4 16V) takowego nie ma. Do grzebania z tym czujnikiem skłonił mnie problem jaki mam w samochodzie - wysokie obroty na biegu jałowym (ok. 1500 rpm) a czasem latające obroty (1000-2000 rpm). Wcześniej wyczyściłem przepustnicę a teraz chciałem dostać się do czujnika prędkości żeby sprawdzić czy wtyczka nie jest zabrudzona, ale wymontowałem czujnik, przeczyściłem go i wsadziłem z powrotem. A więc do roboty:
Tłumik hałasu
Tłumik hałasu i wężyk do wspomaganiaCzujnik temperatury cieczy Megane II 1.4 16V
Podnosimy maskę, odkręcamy tłumik na dolocie (jedna śruba sześciokątna 10 z przodu) i odpinamy przewód podciśnienia z tyłu tłumika, zdejmujemy tłumik.


Odpinamy wtyczkę od czujnika temperatury wody (trzeba zdjąć najpierw metalową sprężynkę).

Zamontowany czujnik prędkości obrotowej Megane II 1.4 16V
Poniżej tego czujnika znajduje się nasz czujnik położenia silnika. Przy moim sposobie dostęp do niego jest tylko "po omacku". Teoretycznie aby się do niego dostać trzeba by było wymontować akumulator i jeszcze trochę innych części. Czujnik przykręcony jest za pomocą dwóch śrub z łbem sześciokątnym 10. Odkręcamy, wyciągamy odpinając wtyczkę. Montaż w kolejności odwrotnej :)

Niestety nie stwierdziłem problemów z czujnikiem a jego czyszczenie nie naprawiło problemów z obrotami...